“ Martínez, ¡encienda la pizarra!”, aquesta va ser la noticia que vaig llegir al diari Metro mentre tornava amb tren cap a casa. Lògicament i vaig prestar-hi molta atenció, acabava de sortir de la primera classe de Noves Tecnologies aplicades a l’educació on havíem estat tractant sobre la utilització de les TIC (Tecnologies de la Informació i de la Comunicació).
La noticia es centrava en l’aplicació de pissarres digitals a l’escola madrilenya Colegio Bases de La Moraleja on es mostra les beneficioses aplicacions de les noves tecnologies ja que permeten al mestre una gran llibertat alhora d’explicar els temes com en el cas de l’estudi de les plantes, on des d’un sol clic el mestre ensenya qualsevol tipus de fulla o arbre. És una aplicació tecnològica que aporta proximitat en el món real i a la vegada una major interacció amb l’alumnat, ja que des d’una pantalla poden veure com batega del cor a través d’una vídeo.
Aquí enllaço l’article
Jo opino que les noves tecnologies si que poden servi per millorar el sistema de les classes i augmentar l’interès dels infants ja que per buscar qualsevol tipus d’informació recorren a Internet en lloc d’endinsar-se en el món dels llibres. Tot i això en cap moment recolzo la idea d’abandonar la cal·ligrafia tradicional amb el full de paper i el llapis com s’està fent en alguns centres on s’han incorporat aquestes tecnologies on s’escriu en una pantalla amb un bolígraf digital.
A més a més també s’estan desenvolupant unes altres tecnologies amb que no estic d’acord. En aquest cas són uns aparells que tindrien els alumnes amb els quals no caldria respondre el mestre aixecant la mà, sinó prement un botó en un comandament que per via radiofreqüència arriba a la pissarra digital i sap qui ha respòs correctament i qui no. Considero que a l’aula s’ha de ser interactiu i que part de les noves tecnologies si proporcionen aquesta habilitat però no cal abusar-ne.
La noticia es centrava en l’aplicació de pissarres digitals a l’escola madrilenya Colegio Bases de La Moraleja on es mostra les beneficioses aplicacions de les noves tecnologies ja que permeten al mestre una gran llibertat alhora d’explicar els temes com en el cas de l’estudi de les plantes, on des d’un sol clic el mestre ensenya qualsevol tipus de fulla o arbre. És una aplicació tecnològica que aporta proximitat en el món real i a la vegada una major interacció amb l’alumnat, ja que des d’una pantalla poden veure com batega del cor a través d’una vídeo.
Aquí enllaço l’article
Jo opino que les noves tecnologies si que poden servi per millorar el sistema de les classes i augmentar l’interès dels infants ja que per buscar qualsevol tipus d’informació recorren a Internet en lloc d’endinsar-se en el món dels llibres. Tot i això en cap moment recolzo la idea d’abandonar la cal·ligrafia tradicional amb el full de paper i el llapis com s’està fent en alguns centres on s’han incorporat aquestes tecnologies on s’escriu en una pantalla amb un bolígraf digital.
A més a més també s’estan desenvolupant unes altres tecnologies amb que no estic d’acord. En aquest cas són uns aparells que tindrien els alumnes amb els quals no caldria respondre el mestre aixecant la mà, sinó prement un botó en un comandament que per via radiofreqüència arriba a la pissarra digital i sap qui ha respòs correctament i qui no. Considero que a l’aula s’ha de ser interactiu i que part de les noves tecnologies si proporcionen aquesta habilitat però no cal abusar-ne.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada